ANUGERAH PERKHIDMATAN CEMERLANG (APC) & TAULIAH PENDAFTAR

Kota Kinabalu – Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang dan Perpisahan 2 kakitangan Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Sabah. Majlis yang berlangsung pada 09 Oktober 2017 di Hotel Shangrila,  Bandaran Berjaya, Kota Kinabalu itu dihadiri oleh Hakim-Hakim Mahkamah Tinggi dan Rendah Syariah Sabah, Ketua Pendaftar, pegawai-pegawai kanan dan kakitangan Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Sabah.

Dalam ucapannya, Yang Amat Arif Datuk Jasri @ Nasip bin Matjakir mengalu-alukan kehadiran 3 pegawai baru di Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Sabah. Pegawai baru berkenaan adalah Puan Hajah Surayah binti Ramlee yang dilantik sebagai Ketua Pendaftar, Tuan Mohd Amir bin Haji Arifin dan Tuan Abu Hassan bin Abdullah yang masing-masing menjalankan tugas sebagai Pendaftar dan Hakim Syarie di Mahkamah Syariah Sabah.

Pada majlis berkenaan, seramai 15 orang pegawai dan kakitangan menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC). Penerima anugerah adalah seperti berikut:

  1. Tuan Sabaruddin bin Bidin
  2. Tuan Mohd Jaidil Akthar bin Mahamod.
  3. Puan Norhidayah binti Basri
  4. Encik Mod Hanif bin Arshad
  5. Puan Zuliza binti Musa
  6. Encik Kamaruzzaman bin Ab Kadir
  7. Cik Norliza binti Sawi
  8. Encik Ramzy bin Ramli
  9. Puan Laineh binti Maidum
  1. Cik Amida @ Amidah binti Sami
  2. Puan Norlialah binti Lamjan
  3. Encik Muhammad Hilmy M Moh Zain
  4. Encik Dirman bin Santing
  5. Encik Hamidun bin Kamijan
  6. Encik Masdar bin Ital

cofcofcofcof

 

Majlis berkenaan juga turut meraikan perpisahan dengan Tuan Sabaruddin bin Bidin yang berpindah ke Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Sembilan.

cof

 

Majlis turut meraikan 3 orang kakitangan Mahkamah Syariah pegawai yang menamatkan tempoh perkhidmatan awam. Mereka adalah Madly bin Madiki, Adam bin Yunus dan Rosni binti Mustapha.

cofcof

Dalam majlis yang sama, Yang Amat Arif Ketua Hakim Syarie turut menyerahkan Tauliah Penolong Pendaftar kepada 13 pegawai Mahkamah.

cof

Turut menyerikan majlis adalah acara memotong kek sempena hari lahir Ketua Hakim Syarie, Yang Amat Arif Datuk Jasri @ Nasip bin Matjakir yang ke 55.

cofcofcofcof

cof

 

 

About ERAKITA

TERUSKAN LANGKAH USAH BERHENTI

Posted on 10 Oktober 2017, in AGAMA, JKSM, KELUARGA, MAHKAMAH, Mahkamah Syariah, MAJLIS, PELBAGAI, TOKOH, UCAPAN, UNDANG-UNDANG. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan komen