MAJLIS PENYERAHAN JUBAH HAKIM SYARIE SABAH

KOTA KINABALU – Sempena majlis penyerahan surat beramal kepada 16 peguam syarie baru di Sabah, satu majlis ringkas penyerahan jubah Hakim-Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Negeri Sabah telah diadakan di Bilik Madani, Wisma MUIS Kota Kinabalu, Sabah pada 14 Julai 2017 bersamaan 20 Syawal 1438H. Majlis yang dibuat sewal jam 9.00 pagi itu disampaikan oleh YB Datuk Haji Mohd Ariffin bin Haji Arif, Pembantu Menteri di Jabatan Ketua Menteri Sabah. Turut hadir adalah Yang Amat Arif, Datuk Jasri @ Nasip bin Matjakir, Ketua Hakim Syarie Negeri Sabah, Pengurus Besar Perbadanan Baitulmal Negeri Sabah (PBNS)  Oleh Y.Bhg. Puan Hajah Ratnawati Bt Datuk Haji Osman, pegawai-pegawai kanan Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Sabah dan juga Perbadanan Baitulmal Negeri Sabah.

Jubah tersebut merupakan sumbangan dari Perbadanan Baitulmal Negeri Sabah (PBNS) sebagai sebahagian daripada usaha institusi tersebut untuk memartabatkan institusi kehakiman Islam di Sabah. Ketika ini terdapat seramai 5 orang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah di Sabah yang ditempatkan di 5 daerah utama iaitu Pantai Barat Kota Kinabalu, Keningau, Kudat, Sandakan dan Tawau. YB Datuk Haji Mohd Ariffin bin Haji Arif memuji usaha Perbadanan Baitulmal Negeri Sabah untuk turut serta memainkan peranan menaikkan imej dan martabat kehakiman Islam di negeri ini.

mdemdecof

cofcof

cof

About ERAKITA

TERUSKAN LANGKAH USAH BERHENTI

Posted on 22 September 2017, in AGAMA, MAHKAMAH, Mahkamah Syariah, MAJLIS, UCAPAN, UNDANG-UNDANG. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan komen