kematian YB ke-14

kematian YB ke-14 selepas PRU-12

 

13 Febuari 2011

 

Takziah kepada keluarga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kerdau, Pahang, Datuk Zaharuddin Abu Kassim yang meninggal dunia petang semalam, 12 febuari 2011 akibat serangan jantung. Semuanya atas takdir Allah s.w.t jua. Dalam entri baru-baru ini, ERAKITA ada menyiarkan artikel mengenai fenomena kematian YB selepas PRU-12. Artikel tersebut disiarkan bagi menunjukkan betapa kejadian kematian ramai YB di negara ini dalam tempoh tidak sampai 3 tahun selepas PRU-12 benar-benar menarik perhatian ramai. Tidak keterlaluan jika ada suara-suara yang membangkitkan soalan “siapa lagi selepas ini?”. “lepas tu, siapa lagi dan siapa lagi?

Kematian para YB dengan jumlah yang ramai ini merupakan satu sejarah buat negara. Ia tidak pernah berlaku sepanjang tempoh lebih 50 tahun Malaysia merdeka dari penjajahan British. Tidak ada siapa yang menduga dan mampu menahannya. Ia atas kehendak dan kuasa Allah.

Bagi ERAKITA, hakikat yang berlaku ini perlu diberi perhatian oleh semua pihak. Banyak pengajaran yang perlu dihayati. Yang pasti, kematian tidak memilih siapa. Ia datang tanpa amaran. Ia suatu perkara yang sangat hampir dengan semua orang. ERAKITA mengajak anda untuk merenung kejadian ini dengan penuh keinsafan bahawa kita hanyalah makhluk yang lemah dan tidak mampu mengatasi kuasa Allah. Untuk menghadapi kematian, tiada jalan lain melainkan memenuhi dada dengan iman, takwa dan amal-amal soleh. Inilah yang paling berharga bila tiba saat yang penuh mendebarkan itu.

 

renungkan hal ini

 

Advertisements

About ERAKITA

TERUSKAN LANGKAH USAH BERHENTI

Posted on 13 Februari 2011, in AGAMA, RENUNGAN. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: