TARIKH KERAMAT 111111

TARIKH KERAMAT 111111

10 November 2011

Esok 11 November 2011 bersamaan Jumaat merupakan tarikh keramat. Barangkali angka 111111 itu datang hanya sekali semur hidup kita di muka bumi ini. Bagi ERAKITA, tarikh bersejarah itu wajar sekali dijadikan angka penting. Angka itu mudah diingati. Justeru, ERAKITA mengajak saudara-saudara semua untuk menjadikan tarikh tersebut sebagai permulaan mencipta sesuatu yang amat bernilai dalam hidup. Kita boleh mulakan pelbagai perubahan drastik dalam hidup bermula esok.

Antaranya, mulakan esok untuk istiqomah dalam solat 5 waktu, istiqomah solat malam, istiqomah membaca istighfar tidak kurang 70 kali sehari, istiqomah dalam menderma, istiqomah bersabar, istiqomah senyum selalu, istiqomah membaca al Quran, istiqomah dalam pelbagai ibadah dan pelbagai lagi perubahan yang cemerlang dan gemilang dalam hidup.

Mulakan esok untuk mengukuhkan ikatan kekeluargaan, rumahtangga, saudara seagama. Mulakan esok untuk datang awal ke tempat kerja. Mulakan esok untuk bekerja dengan tekun dan gigih. Mulakan esok untuk menjadi “orang serba baru” dan lain-lain lagi.

Ayuh! Mulakan pelbagai kecemerlangan dalam hidup pada tarikh keramat ini. Semoga ia benar-benar membawa impak hebat dalam hidup kita.

111111

About ERAKITA

TERUSKAN LANGKAH USAH BERHENTI

Posted on 10 November 2011, in AGAMA, MOTIVASI, UCAPAN. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan komen