WAHAI RAMADHAN! KAMI RINDU PADAMU..

 

Masjid Negeri Sabah

Masjid Negeri Sabah (Sebelum diperbesarkan)

 

 MARHABAN oh MARHABAN..

Wahai Ramadhan!

Engkau memang setia dan tepati janji. Tiap waktu yang dijanjikan, pasti engkau tiba. Namun, kami belum tentu dapat menepati janji pertemuan denganmu. Betapa tidak, kami ada batas waktu yang telah ditentukan. Batas itu bakal memisahkan kami dengan dunia dan segala isinya. Umur kami terbatas. Nafas kami ada noktahnya. Allah telah tetapkan semuanya untuk terjadi. Semuanya boleh terjadi bila-bila masa tanpa amaran. 

Namun, selagi nafas masih berhembus. Selagi mata masih melihat. Selagi darah masih mengalir. Selagi akal masih waras. Selagi tubuh masih bernyawa. Selagi nadi masih berdenyut. Selagi ajal belum tiba. Kami setia menunggumu. Kami setia menantimu. Kami setia menyayangimu. Bila engkau tiba, kami akan menyambutmu. Kami akan melayanmu. Kami akan menghiasimu. Kami akan menyantunmu. Kami akan mengisimu. Kami akan menghormatimu. 

Namun kami bimbang. Bimbang tidak sabar. Bimbang tidak prihatin. Bimbang tidak tahan. Bimbang lalai. Bimbang malas. Bimbang leka. Bimbang tertewas angkara hawa nafsu yang tak mengenal siapa. Akhirnya, kami bimbang kami tidak akan dapat menepati janji kami kepadamu. 

Namun, hanya kepada Allah kami berserah, bertawakal, berharap dan berdoa untuk kekuatan dan kesabaran. Dalam kebimbangan ini, kami amat mengharap pertemuan itu. Pertemuan untuk mengisimu, melayanimu, menyantunmu, menghiasimu dan merebut segala khazanah agung yang ada padamu.

 

 WAHAI RAMADHAN!

KAMI RINDU PADAMU..

Advertisements

About ERAKITA

TERUSKAN LANGKAH USAH BERHENTI

Posted on 20 Ogos 2009, in AGAMA and tagged . Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: